KİM KİMDİR FİRMA REHBERİ Hemen Üye Ol Üye Girşi
Uye Girişi
Giriş
Beni Hatırla
Yeni Üye Kayıt
Haber sitemizin aktivitelerinden yararlanmak için üyelik başvuru yapın.
Hemen Üye Olun
Uye Hizmetleri
 
09 Kasım 2026 Pazartesi

Maaşlara temmuz zammı

Yılın 2. yarısında yapılacak zamlar sonrası kim ne kadar maaş alacak?

Maaşlara temmuz zammı
29 HAZİRAN 2009 PAZARTESİ 11:47
0
1828
0
AA aa
Memur ve sözleşmeli maaşları, 1 Temmuz'dan geçerli olmak üzere yüzde 4,5 oranında artacak. Aile ve çocuk yardımıyla birlikte Genel Müdür maaşındaki artış 195 lira, 13'ün 3'ündeki bir hizmetli maaşındaki artış da 51 lira olacak.

2009 Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu uyarınca, ilk 6 aylık dönemde yüzde 4 oranında zamlanan memur ve sözleşmeli maaşları, ikinci yarıda ise yüzde 4,5 oranında artış görecek. Ocak-Haziran dönemi tüketici fiyat artışının, 6 aylık dönem için yapılan yüzde 4'lük maaş zammının altında kalacak olması nedeniyle, memurlara ikinci yarıya girerken, ayrıca enflasyon farkı verilmeyecek. Bu çerçevede, ikinci yarı zammı Bütçe Kanununda öngörüldüğü gibi yüzde 4,5 olarak uygulanacak.

Ocak-Haziran döneminde 0,053505 olan memur maaş katsayısı, 1 Temmuz'dan itibaren 0,05592'ye, taban aylık katsayısı 0,74348'e, yan ödeme katsayısı da 0,01773'e yükselecek.

Katsayılardaki artış, memur maaşlarına yüzde 4,5 zam olarak yansıyacak. Aynı şekilde KİT'lerde sözleşmeli olarak çalışan personelin ücret tavanı da 2,809 liradan 2,935 liraya çıkacak. KİT'lerde çalışan personelin ücretleri de, bu şekilde ikinci 6 aylık dönemde yüzde 4,5 oranında artış görecek.

Yılın ilk yarısında 2 bin 260,05 lira düzeyinde bulunan kıdem tazminatı tavanı da, ikinci yarıda 2 bin 365,16 lira olacak.

HİZMETLİ MAAŞINA 51 LİRA ZAM 

AA muhabirinin edindiği bilgiye göre, yeni katsayılar, aile ve çocuk yardımındaki artışla birlikte memur maaşlarına 51 lira ile 195 lira arasında zam olarak yansıyacak.

Katsayı artışları, ''Evli ve eşi çalışmayan, çocuğu da olan'' devlet memurlarının aile ve çocuk yardımını da artıracak. Halen gösterge rakamı 1.500 olan aile yardımı, yeni katsayı ile 80,26 liradan 83,9 liraya çıkacak. 2 çocuk için ödenen çocuk yardımı da 40,1 liradan 41,9 liraya yükselecek. Böylece aile ve çocuk yardımından yararlanan memurlara 120,4 lira yerine 125,8 lira ödeme yapılacak.

Evli, eşi çalışmayan, 2'de çocuğu bulunan memurların asgari geçim indirimi de buna göre hesaplanacak. Bu durumdaki memurlarda asgari geçim indiriminin maaşa katkısı 24,97 lira yerine 25,99 lira olacak.

Bekar durumda, evli ve eşi çalışan ya da çocuğu olmayan devlet memurlarının maaşları ise bu özelliklerine göre belirlenecek.

Maliye Bakanlığının ''Evli, eşi çalışmayan, bu nedenle aile yardımı alan, 2 çocuğu için de ayrıca çocuk yardımından yararlanan bir devlet memuru''nu baz alarak yaptığı hesaplamalara göre, yeni katsayılar ile 13'ün 3'ündeki bir hizmetlinin Ocak-Haziran döneminde 1,167 lira olan aylık maaşı, 1 Temmuz'da 1,218 liraya çıkacak.

9'un 1'indeki üniversite mezunu bir devlet memurunun da yine aynı göstergelere göre halen 1,200 lira olan aylık maaşı, yılın 2. yarısında 1,253 lira olacak. Böylece hizmetli maaşında 51 lira, 9'un 1'indeki memurun maaşında da 53 lira artış meydana gelecek.

9'un 1'indeki bir öğretmenin 1,391 lira düzeyinde bulunan aylık maaşı, katsayı zamları sonrasında 1,452 liraya yükselirken, genel müdürler de 3,975 lira yerine 4,153 lira maaş alacak. Müsteşar maaşı da 4,351 liradan 4,546 liraya çıkacak.

MİLLETVEKİLİ MAAŞLARI DA ARTACAK 

Bu arada Milletvekili maaşları da yeni katsayılara bağlı olarak yüzde 4,5 oranında artacak. Yılın ilk yarısında aylık maaşları ortalama 9,469 lira olan milletvekillerine de ikinci yarıda 9,895 lira ödenecek.

Aynı şekilde Başbakan ve Bakan maaşlarına da yüzde 4,5 oranında zam gelecek.

 KİMİN MAAŞI NE OLDU?

Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü verilerine göre, evli ve eşi çalışmayan bu nedenle 83,9 lira aile yardımı ile 2 çocuğu için 41,9 lira çocuk yardımı alan, asgari geçim indirimi de bu duruma göre hesaplanan (25,9 lira) bir devlet memurunun çeşitli unvanlar itibariyle Ocak-Haziran ve Temmuz-Aralık dönemi maaşları şöyle:

MEMURLAR                      OCAK-HAZİRAN    TEMMUZ-ARALIK

-----------------------               ------------                -------------

Müsteşar 1/4                          4.351                    4.546

Genel Müdür 1/4                    3.975                   4.153

Şube Müd.üniversite 1/4       1.773                  1.852

Memur 9/1                               1.200                 1.253

Memur 14/2                            1.196                  1.249

Hizmetli 13/3                            1.167               1.218

Öğretmen 1/4                            1.612              1.683

Öğretmen 9/1                            1.391             1.452

Kaymakam 7/1                          2.587              2.702

Başkomiser 3/1                        2.096              2.190

Polis memuru 9/2                    1.850               1.932

Uzman doktor 1/4                     2.119              2.213

Doktor 8/3                                    1.789             1.869

Hemşire-Lise 12/3                     1.355            1.415

Mühendis-Şantiye 1/4                2.073            2.166

Teknisyen-Büro 12/2                1.355             1.415

Profesör 1/4                                 3.411           3.564

Araştırma görevlisi 7/1             1.618           1.690

Avukat 1/4                                      2.262           2.362

Maaşlara aile ve çocuk yardımı dahildir (Ocak-Haziran dönemi için 120,4 lira, Temmuz-Aralık dönemi için 125,8 lira.) Asgari geçim indirimi de bu özelliğe göre hesaplanmıştır (Ocak-Haziran dönemi için 24,97 lira, Temmuz-Aralık dönemi için 25,99 lira)

Sağlık personelinin maaşında ek ödemeler de yer almaktadır. Kurumsal ve bölgesel ödemeler ile ek ders ve yabancı dil tazminatı ise hariç tutulmuştur.

YORUM YAZIN
Profiliniz ziyaretci statüsünde görünüyor. Yorumlarınız aşağıdaki isimle yayınlanacaktır
Değiştir
Dilerseniz web sitemize üye olarak daha özgün bir profil oluşturabilir ve yorumlarınızı hesabınızdan takip edebilirsiniz
Kodu Girin
Yapacağınız yorumların şiddet ve hakaret içermemesine lütfen dikkat edin. Aksi taktirde yorumlarınız onaylanmayacaktır. Gönder
09.11.2026
14:52
DEM Parti`nin iki projesi de reddedildi
DEM Parti'nin iki projesi de reddedildi
Bingöl İl Özel İdaresi'nin 2 milyar 300 milyon TL'lik 2027 yılı bütçesi görüşülürken, DEM Parti İl Genel Meclisi Grubu tarafından sunulan iki sosyal projenin ilgili birimlerce reddedildiği açıklandı. Ret kararlarına tepki gösteren DEM Parti Grubu, projelerin 220 milyon TL'lik yedek ödenekten rahatlıkla karşılanabileceğini savunarak, kararın politik ayrımcılık içerdiğini ileri sürdü.
09.11.2026
14:51
Bingöl`de bir haftada 28 şüpheli yakalandı!
Bingöl'de bir haftada 28 şüpheli yakalandı!
Jandarma ekiplerinin kent genelinde 30 Ekim-6 Kasım tarihleri arasında gerçekleştirdiği çalışmalarda, 5'i kesinleşmiş hapis cezası bulunan toplam 28 şüpheli yakalandı. Operasyonlarda uyuşturucu madde, silah, mühimmat ve çok sayıda tarihi eser ele geçirildi.
09.11.2026
14:50
Öyle bir hak kazandı ki, 83 yıl sürecek
Öyle bir hak kazandı ki, 83 yıl sürecek
Bingöl Üniversitesi'nde görevli akademisyen Hüseyin Yalçın, internet aboneliğinde kendisine sunulan 999 aylık sabit ücret taahhüdünün bozulması üzerine hukuk mücadelesi başlattı. Yapay zekâ desteğiyle hazırladığı savunmayla mahkemeden lehine karar çıkartan Yalçın, 83 yıl boyunca aylık 369,90 TL sabit ücretle internet kullanma hakkını korudu.
09.11.2026
14:49
Bingöl`de ağaca tırmanan dev yılan görüntülendi
Bingöl'de ağaca tırmanan dev yılan görüntülendi
Bingöl'ün Yayladere ilçesine bağlı Seter köyünde bir ağaca tırmanan dev yılan, cep telefonu kamerasıyla görüntülendi. Yılanın ağaç üzerindeki hareketleri dikkat çekti.
09.11.2026
14:48
Bingöl`de ek ders ücretleri gecikti! Eğitim-Sen yargıya gidiyor
Bingöl'de ek ders ücretleri gecikti! Eğitim-Sen yargıya gidiyor
Bingöl'de Eğitim-Sen üyeleri ile sendikasız öğretmenlerin ek ders ücretlerinin hâlâ hesaplara yatırılmadığı belirtilirken, ödemelerde yaşanan gecikme tepki çekti. Eğitim-Sen Bingöl Şube Başkanı Murat Korlaelçi, ödemelerin neden sürekli ayın 9, 10 veya 11'ine sarktığını sorgulayarak, konuyu yargıya taşıyacaklarını açıkladı.
09.11.2026
14:43
Saadet Partisi Genç İlçe Başkanlığına Nihat Turhan seçildi
Saadet Partisi Genç İlçe Başkanlığına Nihat Turhan seçildi
Saadet Partisi Bingöl Genç İlçe Teşkilatı'nın 4. Olağan Kongresi gerçekleştirildi. Kongrede yapılan seçim sonucunda Nihat Turhan, ilçe başkanlığı görevine getirildi.
Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları gazete ve haber kaynaklarına aittir
©Copyright 2017
Haberler, Fotoğraf Galerisi, Video Galerisi, Köşe Yazıları ve daha fazlası için arama yapın